سامانه جامع خدمات الکترونیک مسکن مهر در شهرهای جدید با هدف خدمات رسانی در چهار حوزه فروش اقساطی و تحویل واحد، فروش عرصه، استعلام بدهی و حساب و همچنین امور مربوط به نقل و انتقال واحد ها راه اندازی و در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید دفتر فناوری اطلاعات و داده¬های مکانی و دفتر توسعه امور مسکن این شرکت با توجه به ضرورت الکترونیکی شدن فرآیندهای کاری در سازمان¬ها و ادارات کشور، مدیریت، کنترل و کاهش مراجعات حضوری مردم به کارگزاری¬های مسکن مهر و همچنین تکمیل فرآیند خدمت¬رسانی به شهروندان در شهرهای جدید کشور در اسفند ماه سال 1398 نسبت به طراحی سامانه جامع خدمات الکترونیک مسکن مهر اقدام کردند.
براساس گزارش ارائه شده، این سامانه که از فروردین ماه سال جاری به طور رسمی فعال و راه اندازی شده است در چهار بخش خدمات الکترونیکی فروش اقساطی و تحویل واحد، خدمات الکترونیکی فروش عرصه، خدمات الکترونیکی استعلام بدهی و حساب و خدمات الکترونیکی امور نقل و انتقال واحد، طراحی و به متقاضیان خدمات رسانی می کند.
گفتنی است مواردی چون تسهیل ارتباط با متقاضیان در حوزه¬های مختلف، تثبیت اطلاعات و دسترسی ساده-تر و مطمئن¬تر به داده¬ها، تسهیل فرآیندهای اداری، کاهش بوروکراسی و ارتقاء سرعت عمل در ارائه خدمات، مدیریت زمان، کاهش هزینه، امنیت بیشتر، نظارت دائمی و مستمر و آلارم دهنده از مهمترین اهداف راه اندازی این سامانه به شمار می روند.
همچنین ارتباط برون سازمانی این سامانه با سامانۀ بانک مسکن و امکان پرداخت الکترونیک، باعث تسهیل استفاده متقاضیان از درگاه های غیرحضوری، کاهش مراجعات حضوری مردم به شعب و دستگاه¬های خودپرداز برای فروش اقساطی، خرید عرصه و هر گونه پرداختی شده است.

لینک کوتاه نوشته
https://www.ntdc.ir/?p=8735
کد خبر
8735
بازدید
5393